Hier stond tot 21 juli een ‘oude’ omschrijving.

De nieuwe omschrijving luidt:

VraagApp heeft als missie om de zelfstandigheid van kwetsbare burgers te vergroten. Met VraagApp hebben ze snel antwoord op hun alledaagse vragen van vrijwilliger die graag iets goeds willen doen voor iemand anders.

Voor een grootschalige lancering in Rotterdam zijn we op zoek naar een…, tja hoe noem je zo’n iemand? Een Marketing & Communicatie Manager / Regiomanager / Head of growth / Kartrekker / Campagneleider? Wij komen er niet uit, dus herken jij je in onderstaande functiebeschrijving? Creëer dan zelf jouw eigen passende functietitel!

VraagApp is eind 2017 gelanceerd. Het concept is gevalideerd en heeft vele prestigieuze prijzen gewonnen, waaronder de Dutch Interactive Award (‘beste online community’), de Digi Omarmprijs (‘beste online initiatief om armoede te bestrijden’) en de ‘Beste app voor iedereen’ verkiezing (meest toegankelijke eHealth initiatief van Nederland). VraagApp is ook genomineerd voor de World Summit Awards van de Verenigde Naties (beste online initiatief voor inclusie en empowerment en de Nederlandse Privacy Award.

Het B2B model waarbij we abonnementen verkochten aan zorg-, welzijnsinstellingen en gemeenten heeft heel veel leerervaringen opgeleverd maar onvoldoende gebruik en inkomsten gegenereerd. Middels een subsidie hebben we de mogelijkheid om VraagApp de komende 1,5 jaar grootschalig in Rotterdam gratis beschikbaar te stellen aan kwetsbare burgers, zoals mensen met beperkte lees, schrijf of digitale vaardigheden, mensen met een lichte verstandelijke beperking of ouderen. Jij mag dit van A tot Z bedenken en uitvoeren. Bij succes kan je je aanpak ook in de rest van Nederland gaan uitrollen.

De functie

Het belangrijkste doel van je functie is het laten groeien van het gebruik van VraagApp in Rotterdam. Naar verwachting zal dit het volgende betekenen:

  • Je bent verantwoordelijk voor het maken en uitvoeren van plannen op het gebied van marketing, pr en promotie, primair richting kwetsbare burgers, secundair richting de vrijwilligers (met name millennials).
  • Je maakt onderbouwde keuzes via welke kanalen en middelen je de doelgroepen gaat bereiken (online/offline/rechtstreeks/via intermediairs etc.)
  • Je meet het effect van je plannen en stuurt waar nodig bij
  • Je bent eindverantwoordelijk voor de kwaliteitsbewaking van de door de vrijwilligers gegeven antwoorden, hiervoor kan je gebruik maken van bestaande protocollen en stel je een of meerdere moderatoren aan.
  • Je bent verantwoordelijk voor de voortgangsrapportages richting subsidiegever.
  • Je onderhoudt contact met relevante stakeholders (bijvoorbeeld gemeente, zorg- en welzijnsinstellingen, woningcorporaties, bibliotheken etc.)
  • Je zorgt ervoor dat de successen die je in Rotterdam behaalt in de rest van het land bekend worden zodat ook daar soortgelijke trajecten opgestart gaan worden.

Je werkt in eerste instantie met name vanuit Rotterdam en stemt je werkzaamheden af met Frank Schalken, initiatiefnemer van VraagApp, die op de achtergrond beschikbaar is.

Jouw profiel

De ideale kandidaat:

  • Heeft minimaal 3 jaar ervaring in een B2C omgeving;
  • Heeft eerder succes geboekt met het vormgeven en uitvoeren van zowel online als offline campagnes met een beperkt budget;
  • Kan mensen enthousiasmeren en verbinden aan een sociale innovatie;
  • Voelt zich thuis in een diversiteit van doelgroepen;
  • Is goed bekend in Rotterdam;
  • Heeft een makkelijke pen en kan zichzelf mondeling zeer goed uitdrukken;
  • Is flexibel, ook qua werktijden;
  • Gelooft in de missie van VraagApp.

Het aanbod

  • Een grote mate van zelfstandigheid binnen de beschikbare kaders en begroting;
  • Een ervaren ondernemer bekend met de sector als sparringpartner;
  • Je wordt het gezicht van VraagApp in Rotterdam en bij gebleken succes van heel Nederland.
  • Marktconform salaris dat gebaseerd is op opleiding en ervaring;
  • Een thuiswerk en/of flexwerkplekvergoeding, telefoonvergoeding, fiets van de zaak;
  • Een functie van in eerste instantie 24 uur per week waarbij je 16 uur actief bent voor het project in Rotterdam en 8 uur landelijke activiteiten uitvoert;
  • Uitbreiding van de functie is mogelijk o.b.v. behaalde successen;
  • Een dienstverband voor 7 maanden met verlenging bij gebleken succes;
  • In bijzondere omstandigheden is participatie in 3 Times Impact, de sociale onderneming achter VraagApp, mogelijk.

Interesse?

Reageer voor 3 september met een cv en je motivatiebrief of video. Laat ook weten per wanneer je beschikbaar bent om te starten.

Frank Schalken
frank@vraagapp.nl
06-43541970 (telefonisch bereikbaar voor 30 juli of na 23 augustus)

PS. Bureaus zijn van harte welkom om deze vacature te delen in hun netwerk! Aan acquisitie n.a.v. de vacature is geen behoefte.