Breng jij winnaar Dutch Interactive Award naar volgende fase?
Steeds meer mensen vinden de samenleving ingewikkeld. Naar schatting 2 miljoen Nederlanders! De digitalisering speelt daarin een belangrijke rol. VraagApp laat zien dat technologie ook een oplossing biedt. Heb je een alledaagse vraag, dan kan je die intypen of inspreken. Via algoritmen komt de vraag bij een vrijwilliger met kennis, tijd en zin om antwoord te geven. Zo heeft 75 procent van de vragenstellers binnen 30 minuten een vrijwilliger. Antwoorden worden beoordeeld met een gemiddeld cijfer van 4,1 (schaal 1-5). Het aantal vragenstellers groeit met 25% per maand.
VraagApp is een initiatief van de sociale onderneming 3 Times Impact en de LFB, een belangenvereniging voor en door mensen met een verstandelijke beperking. VraagApp wordt momenteel vooral gebruikt door mensen met een cognitieve beperking, na de zomer ook door jongeren die in de jeugdzorg zitten en zelfstandig moeten gaan wonen. Naar verwachting is VraagApp ook zeer geschikt voor ouderen, laaggeletterden en mensen met ernstige psychiatrische problemen.
Het businessmodel van VraagApp bestaat uit de verkoop aan abonnementen en momenteel ook nog gedeeltelijk uit subsidies. Abonnementen worden gekocht door gemeenten, zorg- en welzijnsinstellingen die ze – via geautoriseerde begeleiders- gratis verspreiden onder cliënten / burgers. Mensen kunnen ook een individueel abonnement kopen (voor zichzelf of familielid) maar dit gebeurt nog minimaal.
Wij willen dat VraagApp in 2020 voor 100.000 kwetsbare mensen het gereedschap is dat helpt om veel meer zelf te kunnen doen.
Wij zoeken daarom een growth hacker die zijn kennis en vaardigheden wil inzetten voor een sociale innovatie! Wil jij ons helpen om de volgende stap te zetten om zo de exponentiële groei te continueren? Je introduceert de methodiek van growth hacking binnen de organisatie, prioriteert samen met de CEO, Communitymanager en Developer(s) de experimenten en bent verantwoordelijk voor de coördinatie en/of uitvoering van de experimenten.
Het eerste half jaar ligt je focus naar verwachting met name op:
- Zorgen dat geautoriseerde begeleiders meer abonnementen gaan uitdelen aan cliënten/burgers
- Zorgen dat mensen met een abonnement meer vragen gaan stellen.
- Wij denken dat daarvoor aanpassingen c.q. uitbreidingen van de functionaliteiten in de app een belangrijke rol spelen en de verbeteringen in de communicatie met gebruikers, om zowel begeleiders als vragenstellers meer ‘verslaafd’ te maken aan de app.
Onze ideale kandidaat heeft:
- Minimaal 2 jaar ervaring met vele aspecten van growth hacking (T-shape) in een commerciële omgeving;
- De drive om die expertise in te zetten voor een sociale onderneming;
- Bij de start 2 dagen per week beschikbaar, met als doel om dit in toekomst bij succesvolle samenwerking en groei stap voor stap uit te breiden, overeenkomstig de groei van de organisatie;
- De wens om ook (virtuele) aandeelhouder te worden.
Als sociale onderneming die zich richt op kwetsbare burgers zijn privacy, veiligheid en transparantie bij ons belangrijke kernwaarden. Onze privacy-expert ziet er op toe dat de tools die we gebruiken voldoen aan onze ethische en wettelijke standaarden.
VraagApp won in mei de Dutch Interactive Award. In juni werd 3 Times Impact uitgeroepen tot een van de 100 meest innovatieve bedrijven van Nederland. 3 Times Impact is gevestigd in Amsterdam bij de inspirerende en internationaal georiënteerde Impact Hub. Wij hebben zelf ook internationale ambities.
Interesse? De eerste sprint om een geschikte growth hacker te vinden duurt van 9 tot 20 juli. Stuur in die periode je motivatie en profiel naar Frank Schalken, Founder VraagApp via frank@vraagapp.nl
Freelance mogelijk? Nee!
Vragen aan Frank? Via mail, socials of 06-43541970