Wij doen heel veel om te zorgen dat vrijwilligers vragen zo goed mogelijk beantwoorden.
Toch kan het altijd gebeuren dat vragenstellers niet tevreden zijn.
Ze kunnen ons dat laten weten via de app (‘geef je mening’).
Ze beslissen altijd zelf of ze iets doen met het antwoord van de vrijwilliger of niet.
Hier een overzicht hoe we de kwaliteit van de gesprekken bewaken.
Selectie vrijwilligers
Iedereen kan in principe vrijwilliger worden.
Omdat iedereen wel ergens verstand van heeft.
Maar, vrijwilliger kan je alleen worden op uitnodiging.
Zo zorgen we dat bestaande gebruikers van VraagApp zich verantwoordelijk voelen voor nieuwe vrijwilligers.
Instructie vrijwilligers
Als vrijwilligers VraagApp voor de eerste keer installeren, krijgen ze een korte ‘instructie’.
We vertellen waar ze op moeten letten en wat niet mag.
Selectie vragen
Vrijwilligers beantwoorden alleen vragen die ze zelf willen beantwoorden.
Zo voorkomen we dat mensen vragen beantwoorden waar ze geen zin in hebben.
Of geen tijd voor hebben.
Of geen verstand van hebben.
Toezicht op de gesprekken
Wij voeren uitgebreide toezicht op de gevoerde gesprekken.
Wil je precies weten hoe?
Bekijk dan ‘Houden jullie ook toezicht op de gesprekken?’
Extra maatregelen
Wij houden toezicht en spreken regelmatig met vragenstellers en vrijwilligers.
Zo weten we wat goed gaat.
Maar ook wat er nog beter moet.
In dat geval kunnen we extra maatregelen nemen.