Er is vanaf heden een betere versie van VraagApp beschikbaar.
Wat er verbeterd is?
Hieronder leggen we het uit.
[tekst gaat verder onder het filmpje]
Voor vragenstellers
Beter inzicht in wat de vragensteller van het antwoord vindt.
Wij interviewen vaak vragenstellers.
En vragen dan ook wat ze van het antwoord op hun vraag vonden.
Maar wij kunnen niet iedereen bellen.
Zeker niet omdat er steeds meer vragen gesteld worden.
Daarom wilden we heel graag dat dit automatisch zou gaan.
Dat is er nu.
Wij zijn er erg blij mee.
Als de vragensteller zijn vraag afsluit, krijgt hij automatisch de vraag:”Wat vond je van het antwoord?”
Met smileys kan de vragensteller zijn mening geven.
Een toelichting geven met tekst is ook mogelijk.
Zo bewaken we de kwaliteit van VraagApp.
Kunnen we zien of er bepaalde soort vragen zijn waar VraagApp minder geschikt voor is.
En kunnen we vrijwilligers beter helpen om zo goed mogelijk antwoord te geven.
Herinnering naar vragensteller die app nog niet gedownload heeft
Als je een abonnement krijgt via een sms kan je daarna VraagApp installeren.
Sommige mensen wachten daarmee.
Of ze vergeten het.
Zij krijgen nu een paar keer een herinnering via sms.
Zo helpen we ze om VraagApp te installeren en er vragen mee te stellen.
Voor vrijwilligers
Meer vrijwilligers krijgen een bericht met een nieuwe vraag er in.
We stuurden altijd 3 vrijwilligers tegelijk een bericht als er een nieuwe vraag was.
Nu we al 166 vrijwilligers hebben is het mogelijk om 4 vrijwilligers tegelijk een bericht te sturen.
We verwachten dat vragen daardoor nog sneller worden opgepakt.
En dat is weer fijn voor de vragenstellers.
Gouden regels in de app
Wij hebben 12 gouden regels voor vrijwilligers.
Als ze die regels volgen worden ze een super-meedenker.
Daar staat bijvoorbeeld in dat je geen lange zinnen mag typen.
En dat je een gesproken vraag ook beantwoordt met een gesproken bericht.
Al die gouden regels zijn nu makkelijk bereikbaar via de app.
Daarvoor hebben we bij de vrijwilligers in het menu een apart onderdeel gemaakt.
Algemeen
Beter inzicht in hoe lang het duurt voor een vraag wordt opgepakt
We zeggen dat vragenstellers snel antwoord krijgen op hun vraag.
En de vragenstellers die we spreken, zeggen dat ook.
Maar hoeveel tijd duurt het gemiddeld voordat een vrijwilliger een vraag oppakt?
Dat konden we niet heel makkelijk zien.
Nu wel. En dat is fijn.
Want als we zien dat het vaak te lang duurt, kunnen we maatregelen nemen.
Automatisch nieuwe versie
Sinds de lancering vorig jaar is VraagApp alweer 3 keer verbeterd met een nieuwe versie.
Bij die nieuwe versies moest je de app opnieuw downloaden.
Dat was niet zo fijn.
De kleinere updates kunnen vanaf nu automatisch plaatsvinden.
Handig he?